خردسال ترین نویسنده و مترجم ایران کیست؟

خردسال ترین نویسنده و مترجم ایران کیست؟

مهرسا شاه محمدی نویسنده و مترجم خردسال گیلانی از کتاب جدید خود با عنوان Meine Schöne Gelbe Blume که به زبان آلمانی نوشته شده، رونمایی کرد.

دنیای قلم -این کتاب با عنوان «گل زرد زیبای من» داستانی کودکانه برای گروه سنی ب است که دارای 20 صفحه رنگی و توسط انتشارات افرار منتشر شده است.

پیش از این مهرسا شاه محمدی عنوان “خردسال ترین نویسنده و خردسال ترین مترجم ایران” را از آن خود کرده بود و با انتشار این کتاب هم به عنوان نخستین فردی دست یافت که تا سن ۹ سالگی به سه زبان فارسی، انگلیسی و آلمانی کتاب نگارش کرده است.

مهرسا شاه محمدی متولد ۲۸ دی ۱۳۹۲ در رشت، نویسنده و نویسنده کتاب های کودک و نوجوان است و به عضویت صندوق اعتباری هنر درآمد تا جوان ترین نویسنده ایران شود.

 
مهرسا شاه محمدی کیست؟

به نظر مهرسا هیچ کار سختی در دنیا وجود ندارد، ما فقط باید کاری که انجام می‌دهیم را دوست داشته باشیم.

اوعلاقه زیادی به کتاب های علمی و داستانی دارد.

او عاشق کتاب است و می خواهد دانشمند شود.

به زبان‌های انگلیسی و آلمانی تسلط دارد.

نخستین کتابش را به زبان انگلیسی نوشته است.

مترجم کتاب بنی و بیسکویت‌ها  اثر کاترین هارپر

 

 

به زبان‌های انگلیسی و آلمانی تسلط دارد.

نخستین کتابش را به زبان انگلیسی نوشته است.

مترجم کتاب بنی و بیسکویت‌ها  اثر کاترین هارپر

 

یادگیری زبان عربی

مادر «مهرسا شاه محمدی»، با اشاره به تسلط دخترش به زبان های فارسی و انگلیسی و آلمانی، یادآور شد: وقتی مهرسا یک سال و نیم داشت، نه تنها همه کلمات را به زبان می آورد، بلکه جملات را به راحتی بیان می کرد و حرف می زد لذا با توجه به استعداد و علاقه ای که در مهرسا دیدیم، از سن سه سالگی او را به کلاس زبان فرستادیم و اکنون کاملا بر زبان انگلیسی تسلط دارد و نخستین کتابش را به زبان انگلیسی نوشته است. مهرسا در حال حاضر مشغول یادگیری زبان عربی می باشد.

کیانی، با بیان اینکه کتاب خواندن برای کودکان ذهن آنان را فعال می کند، گفت: همه کودکان با استعداد به دنیا می آیند و والدین باید استعدادهای کودکان را شناسایی و شکوفا کنند.
مادر خردسال ترین نویسنده ایران، فضای آموزشی را در علاقمندی کودکان به فراگیری علوم مختلف تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: فضایی که مهرسا در آن زبان را یاد گرفته صرفا یک فضای آکادمیک نیست، بلکه معلم مهرسا همواره با استفاده از بازی و ابزارهای کودکانه اقدام به تدریس می کند و دخترم با عشق و علاقه در کلاس ها حضور پیدا می کند.

منبع: قصه باف

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.